Κόσμος Το πρώτο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο με γιγάντια ηλιακά πανιά στη...

Το πρώτο ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο με γιγάντια ηλιακά πανιά στη θάλασσα το 2030 [εικόνες]

-

Ενα ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών με ανασυρόμενα πανιά καλυμμένα με ηλιακούς συλλέκτες, αποκάλυψε ότι θα κατασκευάσει η εταιρεία κρουαζιέρας περιπέτειας Hurtigruten Norway, ενώ εκτίμησε ότι το σκάφος αυτό θα είναι έτοιμο να αποπλεύσει το 2030.

Η εταιρεία διαθέτει σήμερα στόλο οκτώ πλοίων, το καθένα με χωρητικότητα 500 επιβατών, που ταξιδεύουν κατά μήκος της νορβηγικής ακτής από το Όσλο προς τον Αρκτικό Κύκλο. Αν και πρόκειται για μια σχετικά μικρή εταιρεία, η CEO της, Hedda Felin, ελπίζει ότι αυτή η καινοτομία «μπορεί να εμπνεύσει ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία».

Το project, με την ονομασία «Sea Zero», ανακοινώθηκε αρχικά τον Μάρτιο του 2022 και έκτοτε, η Hurtigruten Norway, μαζί με 12 ναυτιλιακούς εταίρους της και το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF με έδρα τη Νορβηγία, διερευνά τεχνολογικές λύσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη θαλάσσιων ταξιδιών χωρίς εκπομπές.

Ο σχεδιασμός που θα προκύψει θα λειτουργεί κυρίως με μπαταρίες 60 μεγαβάτ που μπορούν να φορτιστούν στο λιμάνι με καθαρή ενέργεια, καθώς οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντιπροσωπεύουν το 98% του ηλεκτρικού συστήματος της Νορβηγίας. Ο Gerry Larsson-Fedde, SVP των θαλάσσιων επιχειρήσεων της Hurtigruten Norway, ο οποίος είχε την ιδέα ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών, εκτιμά ότι οι μπαταρίες θα έχουν εμβέλεια από 300 έως 350 ναυτικά μίλια, που σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μετ’ επιστροφής 11 ημερών , μια συστοιχία μπαταριών θα έπρεπε να φορτιστεί περίπου επτά ή οκτώ φορές.

Για να μειωθεί η εξάρτηση από τις μπαταρίες, όταν φυσάει, τρία ανασυρόμενα πανιά – ή «φτερά» – θα σηκωθούν από το κατάστρωμα, φτάνοντας σε μέγιστο ύψος τα 50 μέτρα. Μπορούν να προσαρμοστούν ανεξάρτητα, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα να μειώνονται το ύψος τους ώστε το σκάφος να μπορεί να περνά κάτω από γέφυρες ή να αλλάζουν τη γωνία τους για να «πιάσουν» περισσότερο άνεμο, εξηγεί ο Larsson-Fedde. Προσθέτει ότι τα πανιά θα καλύπτονται από συνολικά 1.500 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών που θα παράγουν ενέργεια για την πλήρωση των μπαταριών κατά την πλεύση.

«Στη Νορβηγία, αν και μπορεί μερικές φορές να είναι σκοτεινά το χειμώνα, έχουμε ακόμα ήλιο στα νότια. Και έχουμε ήλιο όλο το 24ωρο το καλοκαίρι. Θα μας τροφοδοτήσει ο ήλιος του μεσονυκτίου πάνω από οτιδήποτε άλλο», λέει.

Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με 270 καμπίνες για να χωράει 500 επισκέπτες και 99 άτομα πλήρωμα και το βελτιωμένο σχήμα του θα έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της αντίστασης του αέρα, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση της χρήσης ενέργειας. Επί του σκάφους, οι επισκέπτες θα κληθούν να ελαχιστοποιήσουν τις δικές τους επιπτώσεις στο κλίμα μέσω μιας διαδραστικής εφαρμογής για κινητά που παρακολουθεί την προσωπική τους κατανάλωση νερού και ενέργειας.

«Θέλουμε να τους κάνουμε να συνειδητοποιήσουν περισσότερο πόση ενέργεια καταναλώνουν περνώντας 10 λεπτά παραπάνω στο ντους ή έχοντας τον κλιματισμό στο τέρμα», λέει ο Larsson-Fedde.

Πιο πράσινη ναυτιλία

Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των παγκόσμιων ανθρωπογενών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), τον οργανισμό του ΟΗΕ που ρυθμίζει την παγκόσμια ναυτιλία. Το 2018, ο ΙΜΟ εισήγαγε έναν στόχο να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της βιομηχανίας τουλάχιστον κατά το ήμισυ έως το 2050.

Αυτό οδήγησε σε ένα νέο κύμα σχεδίων για φιλικά προς το περιβάλλον ιστιοπλοϊκά πλοία, από το υπερατλαντικό αερομεταφορέα Oceanbird και διάφορα φορτηγά πλοία με αναδιπλούμενα πανιά, μέχρι το superyacht Black Pearl της Oceanco και το κρουαζιερόπλοιο Chantiers de Atlanique με πτυσσόμενα συμπαγή πανιά. Αλλά τα περισσότερα από αυτά θα βασίζονται επίσης σε κινητήρες που θα χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Ο Larsson-Fedde σημειώνει ότι ενώ το σχέδιο της Hurtigruten Norway θα έχει έναν εφεδρικό κινητήρα για λόγους ασφαλείας, θα αξιοποιεί πράσινα καύσιμα, όπως αμμωνία, μεθανόλη ή βιοκαύσιμα.

Η Hurtigruten Norway έχει εδώ και καιρό διαφημίσει τη βιώσιμη ναυτιλία. Το 2019, ξεκίνησε το πρώτο υβριδικό κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο με υποστήριξη μπαταρίας και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία μετατροπής του υπόλοιπου στόλου της σε υβριδική μπαταρία.

«Εξαρτόμαστε από τον ωκεανό και το περιβάλλον. Αυτό είναι το προϊόν μας: καθαροί ωκεανοί, καθαρά λιμάνια, τοπικοί προμηθευτές», λέει ο Felin. «Θέλουμε να πιέσουμε και να είμαστε ο ηγέτης στη βιωσιμότητα, καθώς πιστεύουμε ότι ο κλάδος μας είναι πολύ αργός και όχι αρκετά φιλόδοξος».

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, η Hurtigruten Norway θα δοκιμάσει τις προτεινόμενες τεχνολογίες της πριν ολοκληρώσει τον σχεδιασμό το 2026 και στοχεύει να ξεκινήσει την παραγωγή στο ναυπηγείο το 2027. Το πρώτο σκάφος πρόκειται να πλεύσει στα νορβηγικά ύδατα το 2030. Μετά από αυτό, η εταιρεία ελπίζει να μετασχηματίσει σταδιακά ολόκληρο το στόλο της σε πλοία μηδενικών εκπομπών.

Πηγή: OT.gr Με πληροφορίες από CNN

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Κλειδώνει ο Μπελέρης στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ

Εντός ευρωλίστας της ΝΔ εκτιμάται ότι θα είναι τελικά ο εκλεγμένος δήμαρχος Χειμάρρας Φρέντι Μπελέρης.Η υποψηφιότητά του είναι πλέον...

Έλληνας προπονητής έκπληξη στον πάγκο της ΤΣΣΚΑ Μόσχας (pic)

Ο Ανδρέας Πιστιόλης είναι ο νέος τεχνικός της ΤΣΣΚΑ Μόσχας, καθώς η ρωσική ομάδα ανακοίνωσε ότι ο Έλληνας προπονητής θα...

Εντυπωσιακό βίντεο: Η στιγμή που μετεωρίτης «διασχίζει» τον νυχτερινό ουρανό της Ισπανίας

Ένα υπέροχο φαινόμενο σημειώθηκε στον Ισπανικό ουρανό με το πέρασμα ενός μετεωρίτη. Ο απρόσμενος επισκέπτης ονομάζεται #SPMN140424 και εθεάθη πάνω...

«Μεγάλη Εικόνα» με τη Νίκη Λυμπεράκη – Στο επίκεντρο η επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ

Ξημερώματα της Κυριακής 14 Απριλίου, το Ιράν εξαπέλυσε επίθεση με drones και βαλλιστικούς πυραύλους εναντίον του Ισραήλ σημαίνοντας παγκόσμιο...

Έλον Μασκ: Επίθεση στους εχθρούς της πυρηνικής ενέργειας

«Ενάντια στον άνθρωπο» κατηγόρησε ο Έλον Μασκ ότι στρέφονται όσοι ζητούν να κλείσουν τα πυρηνικά εργοστάσια, καθώς κάτι τέτοιο...

Ανδραβίδα: Επικοινωνία Σακελλαροπούλου με τον Αρχηγό ΓΕΑ για την πτώση του F-4

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας, κ. Μπουρολιά, προκειμένου να του εκφράσει τα συλληπητήριά...

Πρέπει να διαβάσετε

Κλειδώνει ο Μπελέρης στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ

Εντός ευρωλίστας της ΝΔ εκτιμάται ότι θα είναι τελικά...

Μπορεί επίσης να σας αρέσειΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ
Συνιστάται σε εσάς