Καθώς κατηφορίζω την Κανάρη προς Ακαδημίας, λίγο πριν από το μεσημέρι, παρατηρώ έναν άντρα σε ένα σκούτερ που κινείται αντίθετα προς το ρεύμα κυκλοφορίας. Μου φαίνεται αστείο και ταυτόχρονα εκνευριστικό, ειδικά όταν παρατηρώ ότι δεν φοράει κράνος. Ο άνθρωπος, ωστόσο, φαίνεται προσεκτικός, πηγαίνοντας αργά στην άκρη του δρόμου για να μην εμποδίζει τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Έτσι, πλησιάζω και του λέω φιλικά: «Ξέρετε ότι είστε στο αντίθετο ρεύμα;» και εκείνος απαντά χαμογελώντας ότι το γνωρίζει.
Με ξαφνιάζει η αντίδρασή του όταν γελάει και μου λέει ότι εκτιμά την ανησυχία μου. Αν και συμπαθώ την αίσθηση του χιούμορ του, δεν μπορώ να παραβλέψω τη συμπεριφορά του. Δηλώνω ότι η προσοχή του αφορά μόνο τον εαυτό του, παραλείποντας την ασφάλεια των άλλων γύρω του. Η νοοτροπία αυτή θεωρώ ότι είναι κοινή σε πολλούς ελληνες, καθότι η παραβίαση των στοιχειωδών κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι ένα συχνό φαινόμενο.
Η κατάσταση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας είναι θλιβερή. Βρισκόμαστε στην 5η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα. Χωρίς αστυνόμευση και τιμωρία, τα πράγματα μόνο χειρότερα μπορούν να γίνουν. Αξιοσημείωτο είναι ότι όλα αυτά συμβαίνουν μπροστά στους αστυνομικούς της ΔΙΑΣ, οι οποίοι φαίνεται να αγνοούν τις προφανείς παραβάσεις.
Εντούτοις, η κατάταξη της Ελλάδας στην 5η θέση στα θανατηφόρα τροχαία μπορεί να φαίνεται άδικη, καθώς η οδήγηση εδώ δεν έχει τη σοβαρότητα που παρατηρείται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όποιος έχει ταξιδέψει στην Ευρώπη μπορεί εύκολα να καταλάβει την απόκλιση αυτή. Οι κυκλοφοριακοί κανόνες, δυστυχώς, δεν τηρούνται, και η συμπεριφορά των οδηγών στα ελληνικά δρόμοι δε θυμίζει ευρωπαϊκό πρότυπο.
Τελικά, το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται μόνο στους δρόμους. Αναλογιζόμενοι άλλες πτυχές της κοινωνίας, σχεδόν όλοι έχουμε «επενδύσει» στα νυχτερινά μαγαζιά στα νιάτα μας, αναγκάζοντας εαυτούς και άλλους να υποφέρουν από τις συνέπειες αυτής της συμπεριφοράς. Μοιάζει να είναι ένα μυστήριο το πώς κάποιες αντιφάσεις στην ελληνική κοινωνία διατηρούνται, όπως οι σπατάλες και τα παράλογα «επενδυτικά» σχέδια, που ισχύουν ακόμη και σήμερα.
Πηγή: tanea.gr