Κόσμος ΟΗΕ: Η Ευρώπη διοχετεύει στην Αφρική «επικίνδυνα και ρυπογόνα»...

ΟΗΕ: Η Ευρώπη διοχετεύει στην Αφρική «επικίνδυνα και ρυπογόνα» παλιά αυτοκίνητα

-

Ευρωπαϊκές και άλλες ανεπτυγμένες χώρες πωλούν στην Αφρική εκατομμύρια μεταχειρισμένα οχήματα τα οποία δεν πληρούν καμία προδιαγραφή ασφάλειας και επιδεινώνουν το πρόβλημα της ρύπανσης, καταγγέλλει το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ (UNEP).

Όπως διαπιστώνει η έκθεση, από το 2015 έως το 2018, περίπου 14 εκατομμύρια παλιά οχήματα εξήχθησαν από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Ευρώπη, στην οποία αντιστοιχεί περίπου το 54% αυτών των εξαγωγών.

Από τα οχήματα αυτά, 4 στα 5 πουλήθηκαν σε φτωχότερες χώρες και τα μισά κατέληξαν στην Αφρική. Το 80% εκτιμάται ότι δεν πληρούσε τις προδιαγραφές ασφάλειας και εκπομπών ρύπων στις χώρες εξαγωγής.

Επιπλέον, πολλά οχήματα βρέθηκαν να εξάγονται μετά την αφαίρεση της ακριβής πλατίνας που χρησιμοποιείται στους καταλύτες, ακόμα και των αερόσακων που πωλούνται εύκολα στην ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων εξαρτημάτων.

Εκτός του ότι αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων, τα ακατάλληλα οχήματα επιδεινώνουν την κλιματική αλλαγή και γεμίζουν την ατμόσφαιρα με σωματιδιακούς ρύπους και οξείδια του αζώτου που ερεθίζουν το αναπνευστικό σύστημα.

Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια οχήματα εκτιμάται ότι κυκλοφορούν σήμερα σε όλο τον κόσμο, και ο αριθμός αναμένεται να εκτοξευτεί στα 2 δισεκατομμύρια έως το 2040, επισημαίνει το BBC. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αντιστοιχεί σε αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής.

Όπως ανέφερε στο βρετανικό δίκτυο ο Ρομπ ντε Γιονγκ του UNEP, το 80% των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εξάγονται από Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία δεν συμμορφώνονται με το Euro 4, μια προδιαγραφή για τις εκπομπές ρύπων που ισχύει στην Ευρώπη από το 2005.

«Αυτό σημαίνει ότι εκπέμπουν 90% περισσότερους ρύπους» τόνισε ο ειδικός.

Μια δεύτερη έκθεση για το ίδιο θέμα δημοσιοποιήθηκε από την ολλανδική Επιθεώρηση Ανθρώπινου Περιβάλλοντος και Μεταφορών, η οποία διαπιστώνει ότι πολλά από τα οχήματα που εξάγονται από τα ολλανδικά λιμάνια είναι παρωχημένα και ρυπογόνα.

«Το 2017, η μέση ηλικία των ντιζελοκίνητων οχημάτων που εισήχθησαν στην Ουγκάντα ξεπερνούσε τα 20 χρόνια» δήλωσε η Τζέιν Ακούμου του UNEP. «Μάλιστα περίπου 30 αφρικανικές χώρες δεν έχουν θέσει ανώτατο όριο στην ηλικία των οχημάτων» πρόσθεσε.

Το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ αλλά και η ολλανδική κυβέρνηση καλούν τώρα για αναθεώρηση των προδιαγραφών τόσο στις χώρες εξαγωγής όσο και στις χώρες-παραλήπτες.

Το ολλανδικό υπουργείο Περιβάλλοντος προανήγγειλε πάντως ότι θα πιέσει για τη λήψη μέτρων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Κοροναϊός : Προβληματίζουν οι διασωληνωμένοι που αγγίζουν τους 600 – Στο 10% η θετικότητα

Παγιώνεται η τάση σταθεροποίησης των νέων κρουσμάτων κοροναϊού στη χώρα, χαράσσοντας μικρή αχτίδα αισιοδοξίας για τη δύσκολη συνέχεια, ωστόσο...

«Μέδουσα»: Αρχίζει αύριο στην Αίγυπτο η μεγάλη αεροναυτική άσκηση – Ποιες χώρες θα συμμετάσχουν

Οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι έτοιμες για τη συμμετοχή τους από την ερχόμενη Δευτέρα στην Αίγυπτο, (30 Νοεμβρίου έως...

Εφυγε από κοντά μας ο Ντιέγκο Μαραντόνα

Ο θρύλος του ποδοσφαίρου δεν είναι πια εδώ. Ο Ντιέγκο Μαραντόνα έφυγε από τη ζωή πριν από λίγο σκορπώντας...

Παράθυρο για νέα ρύθμιση οφειλών με 100-120 δόσεις

Παράθυρο για μια νέα ρύθμιση ακόμα και για 100-120 δόσεις των φορολογικών οφειλών που έχουν γίνει βουνό για νοικοκυριά,...

Όλα τα SOS για τα αδήλωτα τετραγωνικά – «Μάχη» για την προθεσμία

Στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» παρουσιάστηκαν με τη βοήθεια του Στράτου Παραδιά, πρόεδρου της ΠΟΜΙΔΑ, όλα τα sos της...

Μουντιάλ 2010: Δέκα χρόνια από την ημέρα που η Ισπανία ανέβηκε στον θρόνο

Σαν σήμερα το 2010, η Εθνική ομάδα της Ισπανίας κατακτούσε τον κόσμο στα γήπεδα της Νότιας Αφρικής, επικρατώντας στον...

Πρέπει να διαβάσετε

Μπορεί επίσης να σας αρέσειΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ
Συνιστάται σε εσάς