Από σήμερα, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, είναι διαθέσιμη η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, η οποία είναι σχεδιασμένη για να διευκολύνει τους πολίτες στην προγραμματισμένη έκδοση ή αντικατάσταση ταυτότητας. Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει στους πολίτες να κλείνουν ψηφιακά ραντεβού για νέες ταυτότητες ή για αντικατάσταση λόγω αλλαγών στα στοιχεία, λήξης, φθοράς ή παλαιότητας.
Η έναρξη της λειτουργίας της πλατφόρμας στοχεύει στην αύξηση της διαθέσιμης ποσότητας ραντεβού, με σκοπό να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αναμονής. Η διαδικασία αυτή είναι μέρος της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη.
Διαθέσιμα ραντεβού αρχίζουν να προγραμματίζονται από αύριο, Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024. Οι πολίτες θα εισέρχονται στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet. Η διαδικασία είναι απλή: οι πολίτες επιλέγουν την Αρχή Έκδοσης σύμφωνα με τη μόνιμη ή προσωρινή τους διεύθυνση, καθώς και τη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας. Τα προσωπικά τους στοιχεία αντλούνται αυτόματα από τα αντίστοιχα μητρώα.
Σημαντικό είναι ότι ανάμεσα στα διαθέσιμα ραντεβού διατηρείται χρονική απόσταση ώστε να ολοκληρώνεται κάθε ραντεβού πριν προγραμματιστεί ένα επόμενο. Οι ώρες και οι ημέρες των ραντεβού ενδέχεται να αλλάξουν, ανάλογα με την διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο πολίτης λαμβάνει email επιβεβαίωσης με πληροφορίες για το ραντεβού και τα στοιχεία επικοινωνίας της επιλεγμένης Αρχής. Αν χρειαστεί, το ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί μέχρι μία ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα. Για τυχόν υπενθυμίσεις, οι ενδιαφερόμενοι θα λαμβάνουν μηνύματα στο email που έχουν δηλώσει.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της ταυτότητας, οι πολίτες πρέπει να καλέσουν την αρμόδια Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση τους στην Ελλάδα για να προγραμματίσουν ραντεβού για τη νέα ταυτότητα.
Πηγή: tanea.gr