Ελλάδα Δίπλωμα οδήγησης : Οδήγηση δικύκλου έως 125 κυβικών με...

Δίπλωμα οδήγησης : Οδήγηση δικύκλου έως 125 κυβικών με δίπλωμα αυτοκινήτου – Ποιες προϋποθέσεις θα ισχύουν

-

Τέλος οι εξετάσεις και τα παράβολα για τον κάτοχο διπλώματος αυτοκινήτου που θα θέλει να οδηγεί και δίκυκλο έως 125 κυβικά εκατοστά.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με νομοσχέδιο για τα ΣΒΑΚ και τη μικροκινητικότητα, που ήδη συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, φέρνει τη συγκεκριμένη διάταξη με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα σε έναν κάτοχο άδειας οδήγησης ΙΧ να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ. υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις:

• Θα έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τουλάχιστον έξι χρόνια.

• Θα έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.

• Θα έχουν περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να περάσουν από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής.

Πάντως η ισχύς του διπλώματος αυτοκινήτου για την οδήγηση δικύκλου αφορά μόνο την οδήγηση εντός της ελληνικής επικράτειας.

Η παραπάνω ρύθμιση, η οποία και είναι αποδεκτή στο χώρο της μοτοσικλέτας, όχι όμως και στο χώρο των εκπαιδευτών οδήγησης, στην ουσία είναι «συμμόρφωση» της χώρας μας σε ευρωπαϊκή οδηγία, μιας και ήδη αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπουν στους οδηγούς αυτοκινήτου να οδηγούν δίκυκλο 125 κ.εκ. χωρίς επιπλέον εκπαίδευση ή εξετάσεις.

Με το εν λόγω νομοσχέδιο, ορίζεται ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων θα μπορούν να οδηγούν με το ίδιο δίπλωμα και μοτοποδήλατο (κατηγορία ΑΜ) εφόσον είναι άνω των 27 ετών και κάτοχοι άδειας οδήγησης κατηγορίας Β για διάστημα άνω των έξι ετών. Επιπλέον ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h, ενώ εάν ο ενδιαφερόμενος είναι κάτω των 18 ετών (επιτρέπεται από τα 16) θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συναίνεση του προσώπου που ασκεί την επιμέλειά του.

Τι ισχύει σε χώρες της ΕΕ

Η ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με μοτοποδηλάτου 50cc (Β/ΑΜ) έχει εφαρμοστεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, εκτός της Ελλάδας, χωρίς καμία προϋπόθεση, χωρίς επιπλέον εξετάσεις σε κρατικό φορέα και μαθήματα σε σχολές.

Σε ό,τι αφορά την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με ελαφρύ δίκυκλο 125 κ.εκ. ένας σημαντικός αριθμός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν εφαρμόσει την συγκεκριμένη οδηγία μεταξύ των οποίων Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, κλπ. Από αυτές, καμία χώρα δεν προβλέπει πρακτικές ή θεωρητικές εξετάσεις, τέσσερις χώρες θέτουν ως προϋπόθεση την πρακτική εκπαίδευση, τέσσερις χώρες θέτουν ηλικιακά όρια, με το υψηλότερο στα 25 έτη και πέντε χώρες θέτουν όρια κατοχής της άδειας οδήγησης, με το υψηλότερο στα πέντε έτη.

Ο Άρης Γκοργκόλης εκπροσωπώντας τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Επισκευαστών Δικύκλων ΠΑΣΕΕΕΔ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δηλώνει «είναι η ώρα να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο δίκυκλο και στην Ελλάδα. Είναι αίτημα διαχρονικό και πρέπει και η χώρα μας να προχωρήσει σε μια αντίστοιχη ρύθμιση ισοδυναμίας και για τους Έλληνες πολίτες».

Σε ερώτηση ποια είναι τα θετικά της ισοδυναμίας Β/ΑΜ & Α1 απαντά «εκτός από την απαλλαγή των πολιτών από «χαράτσι» σε χρόνο και κόστος για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης μοτό, το κόστος κυμαίνεται στα 400-500 ευρώ, θα υπάρχει μείωση των ρύπων και της συμφόρησης των αστικών κέντρων, καθώς τα μικρά δίκυκλα χρησιμοποιούνται εναλλακτικά και συμπληρωματικά στον αστικό ιστό».

Μάλιστα, όπως επισημαίνει, στο εγγύς μέλλον στην πλειονότητά τους τα δίκυκλα θα είναι ηλεκτροκίνητα, επομένως και η συμβολή της ισοδυναμίας στην μείωση των ρύπων καθίσταται σημαντική. Στα θετικά είναι επίσης και η αποσυμφόρηση των νησιών από αυτοκίνητα, καθώς με την χορήγηση της ισοδυναμίας και στην χώρα μας, οι τουρίστες θα μπορούν να επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους στα μικρά νησιά που ασφυκτιούν από την κίνηση των τετράτροχων, ευέλικτα σκουτεράκια. Και τέλος, και πολύ σημαντικό είναι η μείωση τροχαίων με δίκυκλα που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτου που οδηγούν μόνο αυτοκίνητο. Η έρευνα (MAIDS) έδειξε ότι η πλειονότητα των ατυχημάτων που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτων σε δίκυκλα είναι από οδηγούς που δεν οδηγούν και δίκυκλο. Η εξοικείωση με τον τρόπο κίνησης των δικύκλων που αποκτούν οι οδηγοί αυτοκινήτων που μετακινούνται και με μοτοσικλέτα είναι πολύτιμη.

Τέλος, ο κ. Γκοργκόλης τονίζει πως πρόκειται για μια θετική πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών αν και διατυπώνει ορισμένες ενστάσεις σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις κατοχής διπλώματος δικύκλου. Η Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) -ΑΜ (μοτοποδήλατο 50cc) να ισχύει χωρίς ηλικιακές προϋποθέσεις, όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη για δεκαετίες και η Ισοδυναμία Β (αυτοκίνητο) – Α1 (ελαφρύ δίκυκλο 125cc) με ταχύτητες οι χρονικές προϋποθέσεις να μειωθούν σε: κατοχή της κατηγορίας Β πάνω από 3 έτη (από 6 έτη) και συμπλήρωση της ηλικίας των 24 ετών (από 27 έτη).

Επίσης, για θετική εξέλιξη κάνει λόγο και ο Σωτήρης Χατζήκος πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών (ΣΕΜΕ), επισημαίνοντας πως η εφαρμογή της ισοδυναμίας κρίνεται «απολύτως επιτυχημένη» συμπληρώνοντας πως καμία από τις χώρες που την εφάρμοσαν δεν έχει αναιρέσει το μέτρο ή το έχει τροποποιήσει προς το αυστηρότερο. Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις, «επικαλούνται την ελληνική ιδιαιτερότητα», ο κ. Χατζήκος αναφέρει «διερωτώμαι τι διαφορετικό έχει η Αθήνα από τη Μαδρίτη, τη Βαρκελώνη, τη Ρώμη, όπου με αντίστοιχες κλιματολογικές συνθήκες, πυκνότητα αστικού ιστού και πλήθος ελαφρών δικύκλων για λόγους αστικής μετακίνησης δεν απαιτούν καμία προϋπόθεση για την εφαρμογή της ισοδυναμίας Β/Α1 σε όρια ηλικίας, εκπαίδευσης ή εξετάσεις».

Σε διαφορετική διάσταση είναι οι απόψεις του προέδρου Εκπαιδευτών οδήγησης Δυτικής Αττικής και αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Νίκου Γρέντζελου, κάνοντας λόγο για «προβληματική ρύθμιση» αφού είναι εντελώς διαφορετικό το να οδηγείς αυτοκίνητο από το να οδηγείς μοτοσικλέτα. Και προσθέτει: «Αν η σχετική ρύθμιση είναι υποχρεωτική με βάση την οδηγία, θα πρέπει να προβλέπεται μια υποτυπώδη εξέταση και αύξηση του αριθμού των υποχρεωτικών μαθημάτων».

Πηγή: ΑΜΠΕ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

ΕΟΔΥ – Πού και ποιες ώρες διενεργούνται δωρεάν rapid test

Συνεργεία του ΕΟΔΥ θα βρίσκονται σε 35 σημεία ανά την επικράτεια σήμερα Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021. Εκεί οι ενδιαφερόμενοι μπορούν...

Αυξήσεις μισθών και μειώσεις φόρων με τη σκέψη στις κάλπες

Στο ποσοστό που θα διαμορφωθεί η ανάπτυξη έως το τέλος του έτους αλλά και στις προοπτικές που υπάρχουν για...

Κοροναϊός – Επιχείρηση «καρότο και μαστίγιο» στους ανεμβολίαστους

Σε μια περίοδο… μεταλλάξεων στην καθημερινότητά μας οι προσπάθειες κυβέρνησης και ειδικών να προασπίσουν τη δημόσια υγεία αλλά και...

«Τρομάζουν» οι 689 θάνατοι από κοροναϊό σε 18 μέρες – Φόβοι για έκρηξη κρουσμάτων

Θερίζει ο κοροναϊός στην Ελλάδα, που μέσα σε μόλις 18 μέρες, από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 18...

Καλό το Zoom αλλά και οι περιοδείες έχουν τη χάρη τους

Πρώτος γιόρτασε πολιτικά την άρση του λοκντάουν με μια περιοδεία στην Ηλεία ο Αλέξης Τσίπρας - οι κομματικές πηγές λένε...

Στους 278 οι νεκροί στην Ελλάδα – Κατέληξαν άλλοι τρεις ηλικιωμένοι

Μακραίνει συνεχώς η μαύρη λίστα των θυμάτων του κοροναϊού στη χώρα μας, καθώς στη διάρκεια της νύχτας κατέληξαν ακόμη...

Πρέπει να διαβάσετε

Μπορεί επίσης να σας αρέσειΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ
Συνιστάται σε εσάς