Ελλάδα Άλλαξε η καταναλωτική συμπεριφορά των Ευρωπαίων μετά την πανδημία

Άλλαξε η καταναλωτική συμπεριφορά των Ευρωπαίων μετά την πανδημία

-

Σε επιτάχυνση των τάσεων στον χώρο των διαδικτυακών αγορών έχει οδηγήσει η πανδημία του κοροναϊού και οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκειά της, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η UPS για το ηλεκτρονικό εμπόριο (2021 UPS Smart E-commerce Report).

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το YouGov τον Ιανουάριο του 2021, αποτυπώνει τη στάση, τις συμπεριφορές και τις προσδοκίες των online καταναλωτών στην Ευρώπη το 2021. Στην έρευνα συμμετείχαν 10.000 καταναλωτές σε Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Πολωνία.

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ρωτήθηκαν για το ποσοστό των αγορών που πραγματοποίησαν διαδικτυακά σε σχέση με τις αγορές που έκαναν σε φυσικά καταστήματα πριν το πρώτο lockdown στις αρχές του 2020, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown και μετά. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια αύξηση 50% ως προς την πρόθεση των ερωτώμενων να κάνουν όλες ή το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών τους online.

Τα στοιχεία αναλυτικά

Για μια πιο λεπτομερή αποτύπωση, οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για ποιον λόγο προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές αλλά και τις αγορές σε φυσικό κατάστημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, 48% των Ευρωπαίων καταναλωτών αναφέρουν την ευκολία που προσφέρει το delivery ως βασικό λόγο για να πραγματοποιούν online τις αγορές τους, αλλά και στο μέλλον. Ο δεύτερος λόγος που αναφέρθηκε ήταν οι συμφέρουσες online προσφορές (44%) και ακολούθησε με 38% η πεποίθηση των καταναλωτών ότι τα προϊόντα έχουν χαμηλότερες τιμές online.

Όσον αφορά τις αγορές από μικρότερα, ανεξάρτητα καταστήματα, το 50% των Ευρωπαίων καταναλωτών φαίνεται ότι θέλουν να στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις, κάνοντας εκεί τις αγορές τους. Ως δεύτερος λόγος αναφέρθηκε η εξυπηρέτηση, καθώς το 38% των ερωτώμενων δήλωσε ότι οι ανεξάρτητοι retailers προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία.

Σε όλες τις ηλικίες, η πρόθεση για υποστήριξη των μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων αποτέλεσε βασικό κίνητρο για τις αγορές σε τοπικό επίπεδο, όσον αφορά όμως άλλους παράγοντες, υπήρχαν διαφορές μεταξύ των επιμέρους ηλικιακών ομάδων. Έτσι η Γενιά Z (νέοι 16-25 ετών), σε σύγκριση με τους καταναλωτές 55 ετών και άνω, είναι πιο πρόθυμη να επιλέξει μικρές, ανεξάρτητες ή τοπικές επιχειρήσεις επειδή έχουν μια προσέγγιση πιο φιλική προς το περιβάλλον (35%), ενώ οι καταναλωτές άνω των 55 ετών δίνουν περισσότερη έμφαση στην εξυπηρέτηση (47%).

Ποσοστό 69% των Ευρωπαίων καταναλωτών δήλωσαν ότι αξιολογούν ως σημαντικό παράγοντα η επιχείρηση να έχει συνεργαστεί με την τοπική κοινωνία. Το 52% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αν αισθάνονται πως μπορούν να εμπιστευτούν μια επιχείρηση από τα social media της, τότε είναι πιο πιθανό να την προτιμήσουν και για τις αγορές τους. Ωστόσο δεν αξιολογείται θετικά συνολικά η επικοινωνία των brands, καθώς ένα 60% θεωρεί ότι πολλές επιχειρήσεις και μάρκες προχώρησαν σε υπερβολική επικοινωνία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στην Ευρώπη (48%) φαίνεται ότι περιμένουν από τις μεγάλες και αναγνωρίσιμες εθνικές ή πολυεθνικές επιχειρήσεις να είναι σε θέση να αντισταθμίσουν το ανθρακικό αποτύπωμα στις παραδόσεις τους. Ποσοστό 75% δήλωσε ότι είναι σημαντικό μια επιχείρηση να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον και τις αρχές της αειφορίας στις ενέργειες της, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, ενώ η περιβαλλοντικά φιλική συσκευασία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας (54% για τις μεγάλες επιχειρήσεις και 50% για τις μικρότερες). Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η μεταφορά: Το 47% των καταναλωτών περιμένουν από τους μεγάλους εμπόρους να προσφέρουν εναλλακτικές στον τρόπο παράδοσης, όπως τα σημεία συλλογής.

Πηγή: ΑΠΕ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Λίγο πριν υπογράψει στον Άρη έμαθε πως έχασε το 4 εβδομάδων παιδί του

Ο Λουμόρ λίγο πριν υπογράψει στον έμαθε το χειρότερο νέο που θα μπορούσε ποτέ να ακούσει άνθρωπος. Δέχτηκε ένα...

Δημήτρης Κουφοντίνας – Αίτημα για αποφυλάκιση από τον «Λουκά» της 17Ν

Αίτημα για αποφυλάκιση κατέθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο καταδικασμένος για τη 17 Νοέμβρη Δημήτρης Κουφοντίνας. Την εν λόγω είδηση μετέδωσε το...

Η συνάντηση του χρυσού Ολυμπιονίκη Στέφανου Ντούσκου με τη μητέρα του στον «αέρα»

Ο Στέφανος Ντούσκος έγινε ο πρώτος έλληνας Ολυμπιονίκης στους Αγώνες Τόκιο 2021, περνώντας μάλιστα στο λαιμό του το χρυσό...

Επίθεση με τέσσερις τραυματίες σε πάρκινγκ καταστήματος στο Βερολίνο

Τέσσερις άνθρωποι τραυματίστηκαν σε ένα βίαιο επεισόδιο με πυροβολισμούς στο πάρκινγκ ενός καταστήματος στο βόρειο Βερολίνο, σύμφωνα με την...

Κυριακή των Βαΐων: Ανοιχτά σήμερα τα μαγαζιά – Δείτε το ωράριο λειτουργίας

Ανοιχτά είναι σήμερα Κυριακή των Βαΐων μαγαζιά και σούπερ μάρκετ. Ειδικότερα, σήμερα Κυριακή 25 Απριλίου προτείνεται ωράριο από τις 11 το πρωί...

Η λεπτομέρεια που ξέχασε ο πιλότος και τελικά τον «έκαψε»

Θεωρούσε ότι έχει διαπράξει το τέλειο έγκλημα. Έστησε με κινηματογραφικό τρόπο ένα άλλοθι βασιζόμενος στο σενάριο της βίαιης ληστείας που...

Πρέπει να διαβάσετε

Δημήτρης Κουφοντίνας – Αίτημα για αποφυλάκιση από τον «Λουκά» της 17Ν

Αίτημα για αποφυλάκιση κατέθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο καταδικασμένος...

Μπορεί επίσης να σας αρέσειΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ
Συνιστάται σε εσάς