Το Υδρογόνο και οι Νέες Τεχνολογίες Αυτοκίνησης στο Προσκήνιο

Η Renault παρουσιάζει το νέο Alpine Alpenglow Hy4, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο όχημα που υπογραμμίζει την πεποίθησή της ότι το υδρογόνο θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος. Το μοντέλο αυτό έχει ήδη συμμετάσχει σε αγώνα, αποδεικνύοντας τις ικανότητές του με σπορ επιδόσεις και αξιοσημείωτη αυτονομία, σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα υδρογόνου. Το Alpine διαθέτει επιθετική αεροδυναμική εμφάνιση και είναι εξοπλισμένο με έναν 2.0 λίτρων τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα που αποδίδει 340 ίππους, με κίνηση στους πίσω τροχούς και κατασκευή από ανθρακονήματα.

Η Renault έχει ενσωματώσει τρεις δεξαμενές των 55 λίτρων, οι οποίες μπορούν να αποθηκεύουν 2,1 κιλά αερίου υδρογόνου η καθεμία, υπό πίεση 700 bar. Το Alpenglow Hy4 έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει έως και 270 χλμ./ώρα. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα αν η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προχωρήσει σε μια τέτοια επένδυση, καθώς πολλοί κατασκευαστές όπως η BMW και η Toyota έχουν επενδύσει σημαντικά στην ηλεκτροκίνηση, η οποία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις.

Η Toyota θεωρεί το υδρογόνο ως στρατηγικής σημασίας καύσιμο και έχει ήδη εισαγάγει στην αγορά το Mirai, το πρώτο υδρογονοκινητό όχημα που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη σχεδόν πριν από 10 χρόνια. Πρόσφατα, η Hyundai παρουσίασε την “HTWO Grid”, μια τεχνολογική λύση που περιλαμβάνει όλα τα στάδια της αξιακής αλυσίδας του υδρογόνου, από την παραγωγή μέχρι τη χρήση.

Στην ΕΕ, η ανάγκη για εγκατάσταση επαρκούς αριθμού πρατηρίων υδρογόνου έως το 2030 είναι επιτακτική, με στόχο να εφοδιάζουν τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου. Στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει τη λειτουργία 26 πρατηρίων ανεφοδιασμού με υδρογόνο μέχρι το 2030, με το πρώτο να αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2024.

Οι προβλέψεις μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών όπως η Bosch δείχνουν ότι η αγορά του υδρογόνου θα αναπτυχθεί παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση των εκπομπών ρύπων, ιδιαίτερα στα βαρέα οχήματα και τα φορτηγά. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η χρήση ενός μεσαίου αυτοκινήτου υδρογόνου είναι σήμερα σχεδόν 14 φορές πιο ακριβή σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πηγή: tanea.gr

  • Related Posts

    Μεγάλες στιγμές του γκραν πρι στο Μεξικό από το 1963 μέχρι σήμερα

    Το πρώτο γκραν πρι στο Μεξικό διεξήχθη το 1963, και από τότε η πίστα έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές. Σήμερα, η διαδρομή της έχει μήκος 4.304 μέτρα και περιλαμβάνει 17 στροφές.…

    Ο Λάντο Νόρις Σπάει Ρεκόρ στην Ιστορία της McLaren ενώ Ξεκινά η Ανταγωνιστική Δράση στο Μεξικό

    Ο Λάντο Νόρις, πιλότος της McLaren, κατάφερε να συγκεντρώσει 930 βαθμούς στην καριέρα του, καθιστώντας τον τον οδηγό με τους περισσότερους βαθμούς στην ιστορία της McLaren. Έτσι, άφησε πίσω του…

    Χάσατε

    Ανατροπή στην Πολιτική Σκηνή με τις Ανεξαρτητοποιήσεις Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

    Ανατροπή στην Πολιτική Σκηνή με τις Ανεξαρτητοποιήσεις Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

    Αλλαγή καιρού με σημαντική πτώση θερμοκρασίας αναμένεται στην Ελλάδα

    Αλλαγή καιρού με σημαντική πτώση θερμοκρασίας αναμένεται στην Ελλάδα

    Ηγεσία της Χεζμπολάχ Αναλαμβάνει ο Σεΐχης Ναΐμ Κασέμ

    Ηγεσία της Χεζμπολάχ Αναλαμβάνει ο Σεΐχης Ναΐμ Κασέμ

    Τραμ εκτροχιάζεται και προσγειώνεται σε κατάστημα στο κέντρο του Όσλο

    Τραμ εκτροχιάζεται και προσγειώνεται σε κατάστημα στο κέντρο του Όσλο

    Βιώσιμη Μείωση Φόρων και Ψηφιακή Μεταρρύθμιση στην ΑΑΔΕ

    Βιώσιμη Μείωση Φόρων και Ψηφιακή Μεταρρύθμιση στην ΑΑΔΕ

    Αποκαλύψεις από το Παρελθόν της Ειρήνης και οι Σκοτεινές Πτυχές της Οικογενειακής Ιστορίας

    Αποκαλύψεις από το Παρελθόν της Ειρήνης και οι Σκοτεινές Πτυχές της Οικογενειακής Ιστορίας