Η Renault παρουσιάζει το νέο Alpine Alpenglow Hy4, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο όχημα που υπογραμμίζει την πεποίθησή της ότι το υδρογόνο θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος. Το μοντέλο αυτό έχει ήδη συμμετάσχει σε αγώνα, αποδεικνύοντας τις ικανότητές του με σπορ επιδόσεις και αξιοσημείωτη αυτονομία, σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα υδρογόνου. Το Alpine διαθέτει επιθετική αεροδυναμική εμφάνιση και είναι εξοπλισμένο με έναν 2.0 λίτρων τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα που αποδίδει 340 ίππους, με κίνηση στους πίσω τροχούς και κατασκευή από ανθρακονήματα.
Η Renault έχει ενσωματώσει τρεις δεξαμενές των 55 λίτρων, οι οποίες μπορούν να αποθηκεύουν 2,1 κιλά αερίου υδρογόνου η καθεμία, υπό πίεση 700 bar. Το Alpenglow Hy4 έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει έως και 270 χλμ./ώρα. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα αν η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προχωρήσει σε μια τέτοια επένδυση, καθώς πολλοί κατασκευαστές όπως η BMW και η Toyota έχουν επενδύσει σημαντικά στην ηλεκτροκίνηση, η οποία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις.
Η Toyota θεωρεί το υδρογόνο ως στρατηγικής σημασίας καύσιμο και έχει ήδη εισαγάγει στην αγορά το Mirai, το πρώτο υδρογονοκινητό όχημα που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη σχεδόν πριν από 10 χρόνια. Πρόσφατα, η Hyundai παρουσίασε την “HTWO Grid”, μια τεχνολογική λύση που περιλαμβάνει όλα τα στάδια της αξιακής αλυσίδας του υδρογόνου, από την παραγωγή μέχρι τη χρήση.
Στην ΕΕ, η ανάγκη για εγκατάσταση επαρκούς αριθμού πρατηρίων υδρογόνου έως το 2030 είναι επιτακτική, με στόχο να εφοδιάζουν τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου. Στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει τη λειτουργία 26 πρατηρίων ανεφοδιασμού με υδρογόνο μέχρι το 2030, με το πρώτο να αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2024.
Οι προβλέψεις μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών όπως η Bosch δείχνουν ότι η αγορά του υδρογόνου θα αναπτυχθεί παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση των εκπομπών ρύπων, ιδιαίτερα στα βαρέα οχήματα και τα φορτηγά. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η χρήση ενός μεσαίου αυτοκινήτου υδρογόνου είναι σήμερα σχεδόν 14 φορές πιο ακριβή σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Πηγή: tanea.gr